One Piece este, fără îndoială, unic în genul său și s-a consolidat ca unul dintre cele „trei mari” manga shonen ale decadelor 2000. Anime-ul are multe de oferit fanilor, cum ar fi lumea sa, motivațiile personajelor, un sistem inovator de puteri și o poveste captivantă.
Evenimentele care conduc la elipsa de doi ani reprezintă o introducere excelentă în poveste. De exemplu, fanii află multe despre echipajul Pălăria de Paie, excentricitățile lor, istoria lor și obiectivele lor.
Cu toate acestea, unele lucruri erau mai bune înainte de elipsa de 2 ani: să aruncăm o privire la câteva dintre aspectele noastre favorite ale manga-ului.
9) Luptele
Episoadele și capitolele One Piece au generat unele dintre cele mai epice bătălii din întregul anime. De exemplu, utilizarea Gear 2 de către Luffy împotriva lui Lucci și încercarea lui Zoro de a tăia oțelul împotriva lui Mister 1 sunt excepționale.
Luptele care urmează elipsei sunt, de asemenea, incredibile, dar nu toate se ridică la nivelul celor pe care le-am trăit.
Aceste lupte sunt atât de captivante pentru că, în acest moment, Pălăria de Paie este mai neexperimentată și are loc pentru a crește.
Dar să le dăm timp, încă mai sunt câteva bijuterii, cum ar fi lupta dintre Luffy și Doflamingo și, de asemenea, lupta dintre Kaido / Big Mom și Luffy, Trafalgar Law, Zoro și Eustass Kid. Aceste lupte se numără ușor printre cele mai bune din One Piece.
8) Coerența cu Haki
După elipsa de doi ani, Haki a devenit dominant. Acest lucru a fost anunțat de mai multe ori în perioada premergătoare elipsei. În timpul arcului Skypiea, Eneru și slujitorii săi au folosit Haki-ul de observație, pe care îl numeau pur și simplu „mantra”. Locuitorii din Skypiea aveau denumiri diferite pentru multe lucruri.
Cu toate acestea, în ciuda apariției Haki-ului la începutul seriei, prezența sa nu are întotdeauna mult sens. De exemplu, în One Piece au fost mulți oameni puternici. Bunicul nebun al lui Luffy, Crocodile, Aokiji, Ace și Barbanegra sunt doar câțiva dintre personajele care nu au folosit niciodată Haki în luptă înainte de elipsă.
7) Arcele
Fiecare arc narativ din One Piece invită telespectatorii să se bucure de o experiență nouă. În arcul Alabasta, telespectatorii o întâlnesc pe prințesa Vivi, care încearcă să evite un război civil între țara ei și locuitorii săi. În arcul Skypiea, echipa Pălăria de Paie încearcă să dezlege misterele existenței Insulei Sky.
Arcele ulterioare par să recicleze elemente narative din arcurile anterioare. Doflamingo a săvârșit practic aceleași acte ca și alți puternici stăpâni ai războiului. Jokerul îl pune pe regele Riku împotriva propriului său popor, folosind fructul său String String pentru a-l manipula pe Riku să-și omoare propriul popor. Crocodile înșeală regele Cobra să lase prafuri de dans în palatul său. Praful de dans este interzis în lumea One Piece, deoarece face să dispară norii de ploaie dintr-un oraș vecin, pentru a produce apoi ploaie pentru cealaltă țară.
6) Episoade retrospective
Episoadele retrospective ale acestei serii explică foarte bine istoria unei insule specifice pe care o vizitează Pălăria de Paie. În plus, este o modalitate prin care publicul înțelege mai bine un personaj important. De exemplu, episoadele retrospective ale lui Chopper sunt excelente pentru că telespectatorii pot înțelege de ce Chopper vrea să fie medic.
Doctorul Hiriluk este primul om care i-a arătat bunătate. Fanii află, de asemenea, de ce este timid în jurul celorlalți.
Flashback-urile lui Senor Pink, totuși, sunt puțin inutile. Este un antagonist minor în poveste, așa că nu este nevoie să știm multe despre el. Cu toate că povestea sa este foarte tristă și tragică, nu este necesară.
5) Tematicile
În timpul evenimentelor din East Blue, Oda ne învață importanța de a nu risipi mâncarea, banii și de a menține o promisiune oricare ar fi. Când Pălăria de Paie intră în Grand Line, Oda decide să se adâncească în teme mai grele, cum ar fi jurnalismul, genocidul, credința, deziluzia, rasismul, etc.
Cu toate acestea, temele din arcurile ulterioare nu au același impact ca cele din primele. În arcul Insula Peștilor, sunt atinse idei despre rasism și prejudecăți. Cu toate că este o temă bună, era deja prezentă în arcul Skypiea, cu shandianii și Oamenii din Cer. Cu 400 de ani înainte ca Pălăria de Paie să ajungă în Skypiea, Oamenii din Cer au furat pământul sacru al shandianilor și i-au obligat să plece.
În timpul arcului Insula Oamenilor Pește, aflăm mai multe despre de ce Oamenii Pește îi urăsc pe oameni. Este rezultatul sclaviei lor de către Dragonii Cerești.
4) Mai puțini personaje fără fruct demoniac
Personajele secundare ale acestei serii joacă un rol mai important în poveste decât s-ar putea crede. Wyper, de exemplu, este încarnarea a ceea ce înseamnă poporul shandian. A exprimat sentimentele poporului său de-a lungul secolelor petrecute în Skypiea.
Wyper este, de asemenea, portretizat ca un om obișnuit, fără fructe demoniace. În perioada premergătoare elipsei de doi ani, mulți dintre personajele secundare nu sunt utilizatori de fructe demoniace. Gan Fall este un alt personaj care nu folosește fructul demoniac și care are mult timp pe ecran în arcul Skypiea.
După elipsă, pare că mulți dintre personajele secundare sunt utilizatori de fructe demoniace. Majoritatea personajelor principale din arcul Wano, precum Kinemon, Kanjuro și Momonosuke, sunt utilizatori de fructe demoniace.
Chiar și în arcul Dressrosa, mulți dintre personajele secundare sunt utilizatori de fructe demoniace.
3) Povestea personajelor principale
Sanji nu a menționat niciodată că provine dintr-o familie regală înainte de elipsă. Pălăria de Paie nu își place să vorbească prea mult despre trecutul lor. Nici Zoro nu a menționat niciodată despre părinții săi.
În plus, pare destul de ipocrit din partea lui Sanji să părăsească Pălăria de Paie, așa cum au făcut Robin și Nami. Chiar credea că Luffy nu o să vină după el?
Oricum, se îndreptau spre Insula întregului tort oricum. Așa că nu ar fi trebuit să fie surprins că Luffy era acolo. Oda este cunoscut pentru adăugarea de intrigă la poveștile sale, și de cele mai multe ori funcționează. Cu toate acestea, această parte a poveștii lui Sanji este puțin confuză.
2) Designul personajelor
Uneori, mai puțin înseamnă mai mult, ceea ce este o descriere evidentă a designului personajelor Pălărie de Paie. În cea mai mare parte, îi vedem cu haine generice. Ei continuă să aibă un design de personaje de desene animate, dar poartă haine pe care le-ar purta o persoană reală.
De exemplu, Brook este un schelet vorbitor care poartă costum, pălărie și merge cu baston. Franky este un cyborg care pare a fi un surfer dintr-un film din anii ’80. Poartă o coafură „specială”. Poartă o coafură „specială”, ochelari de soare și o cămașă hawaiană. Cu toate acestea, după elipsă, designul personajelor este foarte diferit.
1) Ritmul
Majoritatea shonen-urilor se caracterizează prin ritmul lor nesigur, și One Piece nu face excepție. Primele arcuri argumentale ale One Piece pot fi un pic lungi, dar întotdeauna dă senzația că povestea avansează într-un ritm rezonabil.
De exemplu, arcul Alabasta a durat aproximativ 11 luni. În timpul acestui arc, Pălăria de Paie este în Alabasta timp de mai multe zile, așa că ritmul este destul de rapid. Sunt doar 39 de episoade pentru acest arc. În timpul șederii lor în această țară au loc numeroase evenimente.
Arcul Dressrosa a durat mai mult de doi ani pentru a fi finalizat, iar toate evenimentele din acest arc au avut loc într-o singură zi. Având în vedere că acest arc are 118 episoade, faptul că evenimentele acestei povești au loc într-o singură zi pare surprinzător.
Acest arc este uimitor, iar Doffy este un răufăcător fenomenal, dar acest arc este prea lung.